Budapest VI. Kerület Bajza Utcai Általános Iskola

Budapest
1062 Bajza u. 49-51

Kompetenciamérés

https://www.kir.hu/okmfit/

Kompetenciamérés elemzése 

MATEMATIKA

1. Tanulócsoportok vizsgálata

a) 2016-ban végzett 8. évfolyam:

Csak azok a tanulók szerepelnek, akiknek volt 6. osztályos eredményük is.

8.a osztály 12 fő

8.b osztály 22 fő

6. osztályos eredményei a 2014-es évből (33 tanulónak volt 6. osztályos eredménye.)

 

8.a

 

8.b

 

összes

%

 

1. szint alatt

-

33,3 %

-

14,2 %

-

-

21,2 %

1. szint

1

1

2

6,1

2. szint

3

2

5

15,1

3. szint

6

66,6 %

7

85,8 %

13

39,4

78,8  %

4. szint

2

10

12

36,4

5. szint

-

1

1

3

6. szint

-

-

-

-

A 6. évfolyam továbbhaladási minimumszintje a 2. szint. A mi tanulóink  több, mint 75 %-a e szint felett teljesített.

8. osztályos eredményei a 2016-os évből:

 

8.a

 

8.b

 

összes

%

 

1. szint alatt

-

50 %

-

22,8 %

-

-

32,3 %

1. szint

1

-

1

3

2. szint

3

1

4

11,7

3. szint

2

4

6

17,6

4. szint

4

50 %

3

77,2 %

7

20,6

67,6 %

5. szint

2

11

13

38,2

6. szint

-

3

3

8,8

A 8. évfolyam továbbhaladási minimumszintje a 3. szint. A mi tanulóink több mint egy harmada e szint felett teljesített.

 

•      Viszonyítás az elvárt eredményhez képest

 

Várható fölött

Várhatónak megfelelően

Várható alatt

8.a

5

1

6

8.b

12

7

3

összesen

17 (50 %)

8 (23,5 %)

9 (26,5%)

 

•      Eredményszint változása

 

2 vagy több szintet nőtt

1 szintet nőtt

nem

változott

1 szintet csökkent

2 vagy több szintet csökkent

8.a

2

4

3

3

-

8.b

8

11

3

-

-

összesen

10 (29,5%)

15 (44 %)

6 (17,5%)

3 (9 %)

-

A tavaly végzett nyolcadik osztályos tanulóink 73,5 %-a vagy a tőle elvárt szint felett, vagy annál jobban teljesített, és szintén 73,5 %-uk eredménye nőtt 1 vagy több képességszintet.

b) 2016. év kompetenciamérés, az akkori hatodikosok adatai alapján:

6.a (mostani 7.a) osztály: 21 fő

6.b (mostani 7.b) osztály: 12 fő

6.c (mostani 7.c) osztály: 10 fő

 

7.a

7.b

7.c

összes

%

 

1. szint alatt

1

28,5 %

-

33,3 %

-

10 %

1

2,3

25,6 %

1. szint

3

-

1

4

9,3

2. szint

2

4

-

6

14

3. szint

6

71,4 %

4

66,6 %

3

90 %

13

30

74,4 %

4. szint

5

2

3

10

23,3

5. szint

3

2

3

8

18,6

6. szint

1

-

-

1

2,3

 

A 6. évfolyam továbbhaladási minimumszintje a 2. szint. A mi tanulóink közel 75 %-a e szint felett teljesített.

 

 

c) 2015. év kompetenciamérés, az akkori hatodikosok adatai alapján:

6.a ( jelenleg 8.a) osztály: 12 fő

6.b ( jelenleg 8. b osztály): 19 fő

 

8.a

 

8.b

 

összes

%

 

1. szint alatt

1

66,6 %

-

15,8 %

1

3,2

35,5 %

1. szint

1

2

3

9,6

2. szint

6

1

7

22,6

3. szint

1

33,3 %

7

84,2 %

8

25,8

64,5 %

4. szint

3

7

10

32,3

5. szint

-

1

1

3,2

6. szint

-

1

1

3.2

 

A 6. évfolyam továbbhaladási minimumszintje a 2. szint. A mi tanulóink közel 64,5 %-a e szint felett teljesített.

d) 6. évfolyam az elmúlt 3  év tükrében (2014., 2015., 2016.) 33+31+43 =107 fő

 

2014.

 

2015.

 

2016.

 

Összesen

 

 

 

 

%

 

1. szint alatt

-

21,2 %

1

35,5 %

1

25,6 %

2

1,8

27,1 %

1. szint

2

3

4

9

8,4

2. szint

5

7

6

18

16,8

3. szint

13

78,8  %

8

64,5 %

13

74,4 %

34

31,8

72,9 %

4. szint

12

10

10

32

30

5. szint

1

1

8

10

9,3

6. szint

-

1

1

2

1,8

 

A 6. évfolyam továbbhaladási minimumszintje a 2. szint. A mi tanulóink több, mint 70 %-a e szint felett teljesített.

 

 

2. Feladatokra vonatkozó összefüggések: 

2014. év 6.osztályos feladatai

Megoldottság

1.szint

2.szint

3.szint

4.szint

5.szint

6.szint

7.szint 

Összesen

%

%

Országos

szint alatt

1

2

2

4

6

3

-

18

32,1 

32,1 

országos szint

-

-

-

2

3

1

-

6

10,7 

67,9 

országos

szint felett

5

5

3

4

8

7

-

32

57,2 

 

6

7

5

10

17

11

-

56

 

 

A feladatok több mint két harmad részét a tanulóink az országos átlagnak megfelelően, vagy annál jobban oldották meg 2014-ben.

2015. év 6.osztályos feladatai

Megoldottság

1.szint

2.szint

3.szint

4.szint

5.szint

6.szint

7.szint 

Összesen

%

%

Országos

szint alatt

-

5

2

1

4

5

2

19

34  

34 

országos szint

1

6

4

1

1

1

3

17

30,3 

66 

országos

szint felett

1

5

5

3

5

1

-

20

35,7 

 

2

16

11

5

10

7

5

56

 

 

A feladatok két harmad részét a tanulóink az országos átlagnak megfelelően, vagy annál jobban oldották meg 2015-ben.

2016. év 6.osztályos feladatai

Megoldottság

1.szint

2.szint

3.szint

4.szint

5.szint

6.szint

7.szint 

Összesen

%

%

Országos

szint alatt

1

1

1

-

2

2

-

7

12,7 

12,7 

országos szint

-

-

-

-

-

1

-

1

1,8 

87,3 

országos

szint felett

8

11

5

9

10

3

1

47

85,5 

 

9

12

6

9

12

6

1

55

 

 

A feladatok  több, mint 85 %-át a tanulóink az országos átlagnak megfelelően, vagy annál jobban oldották meg  2016-ben.

 

Az országos átlag alatt teljesített feladatok besorolása

•      Gondolkodási művelet szintje szerint

 

2014.

2015

2016

összesen

%

Tényismeret

6

5

2

13

29,5

Alkalmazás

7

11

3

21

47,7

Komplex

5

3

2

10

22,7

 

•      Feladattípus szerint

 

2014.

2015

2016

összesen

%

Feleletválasztós

10

4

4

18

41

Többszörös választás

3

1

-

4

9

Sorba rendezés

-

-

-

-

-

Nyílt végű

5

14

3

22

50

 

•      Témakör szerint

 

2014.

2015

2016

összesen

%

Mennyiségek, számok, műveletek

5

5

3

13

29,5

Hozzárendelések, összefüggések

5

5

3

13

29,5

Alakzatok, tájékozódás

5

5

-

10

22,7

Statisztika, valószínűség

3

4

1

8

18,2

 

3. Összegzés:

A problémát okozó feladatok általában nyílt végűek, és az ismeretek alkalmazását kéri. A legtöbb esetben a probléma gyökere, hogy

-          a szöveget el kell olvasni hiába, tűnik túl hosszúnak., 

-          a szöveget muszáj értelmezni,

-          az ábráról szöveget, összefüggést kell alkotni,

-          szövegből kiolvasottak alapján összefüggéseket ábrázolni kell grafikonon, illetve táblázatban,

-          arányos összefüggéseket kell meghatározni, szövegből történő lényegkiemeléssel, -         fontos tájékozódni a síkban és a térben

A matematika témakörét nem lehet egyértelműen beazonosítani, mert mindegyik részterületről nagyjából azonos mértékben kerültek ki a feladatok. 

 

2016.évi kompetenciamérés eredménye

 

Eddigi évek kompetenciaméréseinek eredménye